sošky, vázy, karafy, obrazy, talíře, talířky, hrníčky, šálky, sklo, porcelán, cibulák, mosaz, Čína, Indie, Orient
Jaroslav Štercl /1919-1996/ byl poslední typický, český kabaretní komik. Od začátku čtyřicátých let prošel řadou kabaretů a divadélek: Kabaret mladých, Divadélko na dlani, Haló kabaret, Alhambra, později Kabaret u Tomáše - to je jen několik z mnoha sálu, které se otřásaly smíchy nad živelnou komikou Jardy Štercla. Tak, jako určitý vliv jeho komiky nalezneme např. i u Felixe Holzmanna, sám Štercl zase nezapřel svůj obdiv k drastické komice Ference Futuristy a Járy Kohouta. Své výstupy, monology a scénky si po celý život psal z větší části sám (byl rovněž autorem či spolu autorem desítek her, revuí, programů a kabaretů, jako např. Trn v oku, Oheň na streše, Strach má velké oči, Nevěrte na duchy, Hlava ve smutku, Pan Morous se nedá!, Pet neděl v talíri, Malostranští mušketýri a mnoha dalších), přitom večer co večer od půl deváté hrál. Často na scéně fungoval jako živé hodiny a pohotově reagoval na denní události kolem nás. Proto se také tak málo objevoval ve filmu. Nemel cas.
Presto však jeho figurky, které ve filmech (včetne televizních) vytvořil, jsou nezapomenutelné - připomeňme si především grotesku Šlechetný cowboy Sandy, ale také například tituly Limonádový Joe, Právě začínáme, Každá koruna dobrá, Námluvy komtesy Gladioly či Magnetické vlny léčí. Jan Werich, s nímž se Štercl setkal před kamerou právě v posledně jmenovaném filmu, ohodnotil komediální umění mladšího kolegy následující dedikací na fotografii, kterou mu věnoval: „ Panu Šterclovi zpráva: Já jsem na Vás fanda neb s Vámi je vždycky sranda!!
Váš Jan W.“
A s Jaroslavem Šterclem byla vskutku vždycky sranda. Jaroslav Šterc se narodil 18. listopadu 1919.
Doporučené nabídky